05 368 13 40 info@mojedete.si

Novičnik

Projekt RAZVIJANJE TRAJNOSTNE MOBILNOSTI V VRTCU

»MAMA, TATA PEJMO V VRTEC PEJŠ« J

Projekt se v Otroškem vrtcu Ajdovščina odvija že drugo šolsko leto. Dobre izkušnje in navdušenje nas je spodbudilo, da projekt peljemo naprej. Strokovni delavci se zavedamo, da lahko že z mehkimi spodbudami in usmeritvami pri najmlajših, dosežemo večji uspeh pri naših starših oz. posredno vplivamo na doseganje skupnega dobrega, v tem primeru na področju trajnostne mobilnosti.

Živimo v zeleni Vipavski dolini, ki nas kar kliče, vabi v naravo. Vrtce imamo na mnogih, 14-ih lokacijah, kar pomeni, da so razdalje med domom družin in vrtcem relativno kratke. Zagotovo je vsi ne morejo prehoditi, prekolesariti, a z zgledom, da vsaj kakšen dan avtomobil parkiramo nekoliko dlje od vrtca in del poti prehodimo, naredimo veliko in pri otrocih razvijamo navade, da je iti peš bolj zdravo zanje, za vse ljudi okrog in za naše okolje.

Strokovno osebje iz »podeželjske« enote v Vrhpolju (skupina Činele) ter iz enote Ribnik (skupine Levčki, Slončki, Žirafe, Zebre, Rakci) je skozi potek projekta, za otroke snovalo različne vsebine in aktivnosti. Sodelovalo je približno 100 otrok iz različnih starostnih skupin.

V skupini Zebre so v okviru projekta Beli zajček izvedli veliko dejavnosti na temo varno in čisto okolje. Pripravili so kolesarski dan in pravo pot s prometnimi znaki. Za uspešno in varno kolesarjenje so si od belega zajčka prislužili medalje. Z likovnim ustvarjanjem so belim zajčkom pričarali zelenice in cvetlice, med katerimi se bodo lahko naužili svežega in čistega zraka, brez izpušnih plinov.

Vzgojitelji v vrtcu vemo, da je najboljše motivacijsko sredstvo zagotovo lutka in lutkovne predstave. Slednje so potrdili tudi v skupini Levčki, kjer so otroci stari 1 – 3. Vzgojiteljici sta jim zaigrali lutkovno predstavo o Belem zajčku. S pomočjo starše so sivemu zajčku pomagali, da je postal spet bel. Na sprehodih so opazovali promet; avtomobile, avtobuse, kamione, bagre, kolesa. Opazovali so kaj se iz nekaterih kadi, kam gre ta dim, kako hitro gredo .. V igralnici so se veliko igrali z didaktičnimi sredstvi, ki vsebujejo železnico, vlake, prometne znake.

 

     

V skupini Žirafe so projekt razširili na tematski sklop, skozi katerega so se pogovarjali o onesnaževanju zraka, vode in okolja, o smeteh, prometu, varovanju narave,…  vključili so vsa kurikularna področja. Za motivacijo so prisluhnili zgodbi Rožnati avtobus in nato izdelali skupni izdelek, ki je krasil garderobo. S področja gibanja so izpeljali veliko sprehodov, vožnjo s skiroji in kolesi z uporabo varnostnih čelad (poligon s prometnimi znaki). Na področju družbe so se veliko pogovarjali o vrstah prometa in prometni signalizaciji, obisk avtobusne in železniške postaje, opazovanje prometa in upoštevanje pravil, ki veljajo v prometu. Na področju narave so poslušali zgodbo Ko Zemlja zakašlja in izdelovanje plakata ob pogovoru kaj Zemlji škoduje in kaj ji koristi, poskus: onesnaževanje vode, izvedba čistilne akcije v bližnji okolici vrtca. Likovno so ustvarjali so na temo Moja pot v vrtec.

V skupino Slončki je prišel na obisk pravi zajec. Otroci so belega zajčka božali, pestovali, ga opazovali in poimenovali posamezne dele živali. V skupini so iskali sličice in izdelali plakate različnih zajčkov. Likovno ustvarjanje na temo Beli zajček so izkusili skozi tehniko praskanke. Izdelali so tudi lutke (mamo zajkljo, očeta zajca in dva mladička) in z njimi uprizorili zgodbo o Belem zajčku. Po uprizoritvi so se z lutkami  in cestami otroci lahko igrali v času proste igre. Nastajale so zanimive, poučne igre vlog. V igralnici so pripravili aktivnosti, ki so si jih otroci lahko individualno izbirali pri delu (obrisovanje šablone zajčka, rezanje krogcev, lepljenje, pikanje zajčkov, barvanje zajčkov). Osvojili so pesem Zajček Dolgouhec. Spoznavali so različna vozila. Vozila so razvrščali v tri kategorije (vodni, zračni in cestni promet). Spoznavali so enostavne prometne predpise in prometne znake, se igrali z avtomobilčki in vlaki. Na pano so narisali tloris mesta in cest ter nanj prilepili vozila in prometne znake. Obiskali so tudi mestno avtobusno postajo, si ogledali železniško progo in muzejski vlak.

Tudi v skupini Rakci so za uvodno motivacijo spoznavali pravega zajčka. V projekt so vključili vsa področja dejavnosti; na področju matematike so veliko razvrščali bodisi avtomobile v garaže, bodisi vozila glede na način gibanja. Vzgojiteljici sta jim pripravili lutkovno predstavo, prepevali so pesem Moj rdeči avto in jo ponazarjali z gibanjem. Posebej bi izpostavila prijetno sodelovanje s starši: otrokom sta vzgojiteljici pripravili paketek, ki so ga odnesli domov. Izdelali sta lutke belih zajčkov, da se bodo lahko z njimi igrali in ter jih spremljali na sprehodih. Staršem sta izročili tudi zgodbo o belih zajčkih in sivemu zajčku. Otroci so imeli skupaj s starši nalogo, da za vsako igro in gibanje na prostem, zajčku prilepijo en krogec in jih po dveh tednih prinesejo  nazaj v vrtec na razstavo.

Želimo si, da bi naše spodbude tudi v prihodnje pustile pečat vsaj pri naših družinah. V začetku je potrebna dobra volja in pripravljenost, morda napor, potem pa slednje preraste v rutino, vsakdanjo navado. Hodimo peš, vsaj del poti! Naj beli zajčki dolgo ostanejo BELI!

Zapisala: koordinatorica Anja Česen