05 368 13 40 info@mojedete.si
izberite stran

Voda je življenje

Skupina Činele iz Vrhpolja so sodelovale v projektu Turistične zveze Slovenije, ki je imel temo “Turizem in vrtec – Voda in zdravilni turizem”. Činele so sovje raziskovanje poimenovali “Voda je življenje”. V nadaljevanju se lahko seznanite, kako je potekalo.

Namen projekta: Spodbujanje in ozaveščanje otrok o tem, kako dragocen vir življenja je voda.

Projekt Turizem in vrtec se je v naši skupini dodobra razvil. Bil je popotnica za različna področja dejavnosti, ki smo jih skozi projekt povezovali v celoto. Čeprav se nam je v začetku zdelo, da o vodi vemo že veliko, so se nam iz dneva v dan postavljala nova vprašanja in porajale ideje, ki smo jih želeli preizkusiti. Otroci so ob vsem dogajanju uživali in se veliko naučili.

Dejavnosti, ki smo jih izvedli v okviru projekta:

  • Sprehodi do reke Vipave in hudournika Bela.
  • Obisk izvirov reke Vipave in opazovanje turizma, ki je že razvit ob njih. Otroci so predlagali, katere dejavnosti bi lahko še dodali. Največ jih je predlagalo ureditev kopališča ter možnost izposoje čolnov in sup desk. Eden od otrok je celo predlagal možnost potapljanja s potapljaško opremo.
  • Opazovali smo namakalne sisteme, se seznanili z možnostjo zbiranja deževnice. V igralnici smo v dve prozorni vrečki posadili fižol. Vrečki smo nalepili na omaro, v višino otrok. Fižol v eni vrečki smo zalivali, v drugi pa ne. Otroci so tri tedne opazovali vrečki ter prišli do ugotovitve, da je za rast fižola nujno potrebna voda.
  • Otroci so se seznanili z vodnim krogom. Sprotno ob razlagi je nastajal plakat, ki je bil še dolgo razstavljen in so si ga otroci lahko večkrat ogledali.

Ob predvajanju zvokov tekoče vode so otroci plesali s trakovi za ritmično gimnastiko in z njimi ponazarjali gibanje vode.

 

  • Ob hudourniku Bela in reki Vipavi smo večkrat izvajali dejavnosti, namenjene umirjanju- vodene vizualizacije, vaje čuječnosti in dihalne vaje. Pri tem so se otroci opazovali svoje telo in ozavestili svoje občutke ob teh vajah. Spoznali smo, da nimajo vsi otroci možnosti bivanja v naravi, ob vodi. Zato smo ugotovili, da bi turisti lahko prišli do reke Vipave tudi zato, da bi se umirili.
  • Opazovali smo globus ter zemljevid Slovenije ter iskali vodne površine na njih. Globus so otroci tudi likovno ustvarili. Na površino ovalne posode so s tempera barvami narisali celine ter oceane, ter vse skupaj odtisnili na papir. Ko se je barva posušila, so narisali še stojalo globusa.
  • Ob poslušanju posnetkov vode preko avdio vsebin so otroci risali z akvarel barvicami. Nastale so krasne slike rek, slapov, valov in narave ob vodah.
  • Otroci so se seznanili s pomenom varčevanja vode. Naredili smo preizkus s primerom umivanja rok. Pokrili smo odtok lijaka. Eden od otrok si je najprej umil roke tako, da ni upošteval varčevalnih ukrepov. V lijaku se je nabralo kar nekaj vode. Vrh gladine smo na lijaku označili s flomastrom. Nato smo vodo spustili v odtok in postopek ponovili. Tokrat je otrok med miljenjem rok zaprl vodo, tudi ko jo je potreboval, je ni odprl do konca. Roke je splaknil in se pri tem ni igral z vodo. Tudi tokrat smo označili nivo gladine in vodo spustili. Otroci so bili presenečeni nad tem, koliko vode lahko privarčujejo že s pametnim umivanjem rok.
  • Kako je voda pomembna za naše življenje smo razmišljali ob pogovoru, kako poteka naš vsakdan. Otroci so narisali slike kdaj vse potrebujemo vodo.
  • Opazovali so dva kozarca z vodo. V enem je bila voda iz pipe, v drugem pa iz reke Vipave. Našteli smo, kaj vse se nahaja v slednji. Otroci so hitro povedali, da bi spili le čisto vodo. Preko video vsebin smo si nato ogledali postopek filtracije vode.
  • Ker je voda super tudi za igro in popestritev vsakdanjega življenja, smo izvedli nekaj vodnih preizkusov: bežeči poper, iskanje zaklada v ledu, opazovanje hlapenja vode na soncu, potovanje obarvane vode po servetah.
  • Počitek ob aromaterapiji, katero smo si pripravili z izparilnikom, vodo in eteričnimi olji.

Otroci so skozi teme in izzive projekta začutili utrip okolja, razvijali čut za ohranjanje neokrnjene narave, ki je v našem okolju zelo pomembna. Seznanjali so se s turističnimi potenciali, ki nam jih ponuja lokalno okolje.

Spoznali in ozavestili so blagodejne učinke vode na naše telo in zdravje. Preko konkretnih primerov so se seznanili z dejstvom, kako zelo je voda pomembna za življenje in naš obstoj. Veliko časa smo preživeli ob vodah, ki se nahajajo v bližnji okolici vrtca. Zato so otroci veliko bivali na prostem na svežem zraku in sproti pridobivali zunanja in veščine iz različnih področij. Začutili so pomembnost vodnih bogastev, ki so pomembna tako za kmetijstvo kot za razvoj turizma v Vipavski dolini.

 

Maja Koren in Urban Lukin