Otroci iz skupine »Kapljice« smo spoznavali mravlje in njihovo zanimivo življenje.
Mravlje smo srečevali na vsakem sprehodu in pri igri na prostem. Videli smo jih na travniku, v sadovnjaku, v parku. Bile so velike, majhne in vedno se jim je nekam mudilo.
Nekega dne pa sem otroke vprašala kaj vedo o mravljah. Povedali so, da živijo v gozdu, travniku, vrtu. Nekateri so znali povedati, da živijo v mravljišču.
Eden izmed otrok je povedal, da je v gozdu videl veliko mravljišče, da je bil visok kup in na njem veliko borovih iglic.
Z otroki smo se pogovarjali, kako bi mi naredili mravljišče in kje, saj bi radi opazovali mravlje kaj počnejo. Ugotovili smo, da v igralnico jih ne smemo prinesti, ker bodo povsod lezle in to ne bo dobro. Ker otroci niso našli rešitve sem predlagala, da bi mogoče naredili mravljišče v velikem steklenem kozarcu. Ker ga nismo imeli, smo odšli do kmetijske trgovine TRS, da bi ga kupili. Prijazni prodajalec se nas je prav razveselil in nas takoj povabil v trgovino, da smo si lahko ogledali, kaj vse tam prodajajo. Povedali smo mu kaj bi mi radi. Tako je bil navdušen nad našim obiskom in idejo o mravljišču, da nam je kozarec kar podaril.
Pot smo nadaljevali ob vodi Gacki, kamor radi zahajamo. Hodili smo po poljski poti med borovimi drevesi. Pogled smo usmerili na tla in videli mnogo naravnega materiala, ki smo ga uporabili za naše mravljišče. Kozarec smo napolnili najprej s plastjo zemlje, sledila je plast borovih iglic, suhih majhnih vejic, storžev, listov dreves, lubja… Seveda smo v našo posodo dodali še mravlje. Posodo smo zaprli s pokrovom, da nam mravlje ne bodo pobegnile.
Vsakdanja skrb za živi kotiček
Posodo z mravljami smo odložili na omaro. Iz črnega papirja smo naredili tulec in z njim zatemnili naše mravljišče, saj smo ugotovili, da je v mravljišču tema. Seveda smo poskrbeli tudi za hrano. V kozarec smo jim dali malino in malo sladkorja. Večkrat na dan smo jim odprli pokrov, da smo jim zagotovili zrak. Dnevno so otroci opazovali dogajanje v našem mravljišču. Verjemite bilo je pestro. Otroci so z zanimanjem opazovali kako so si pomagale mravlje pri prenašanju pšeničnega zrna, kateri se je zataknil med steklo in borove iglice. Uboge mravlje koliko težav so imele, a so zmogle.
V različnih knjižnicah smo poiskali kar nekaj knjig in slikanic iz katerih smo se vsi veliko naučili o mravljah. Otroci so jih z veseljem prelistavali in komentirali. Najbolj jih je prevzel prerez mravljišča, kjer smo lahko dobili vpogled v rove, sobe, hodnike… Videli kraljico matico, ki sedi na prestolu v mravljišču in odlaga jajčeca. Spoznali smo življenjski krog od jajčeca do mravlje. Zdaj vemo tudi kako so mravlje organizirane in kako imajo porazdeljene vloge oziroma naloge. Spoznali smo zakaj imajo mravlje dva trebuščka, s čim se hranijo in še mnogo drugih zanimivosti.
Seveda smo mravlje po dveh tednih odnesli nazaj v naravo, kjer smo jih tudi dobili. Razložile smo jim, da bodo v naravnem okolju najbolj zadovoljne in srečne.
Poleg opazovanja mravelj smo izvajali še vzporedne dejavnosti. Naravoslovje smo povezali z matematiko in tako smo izdelale didaktično igro, kjer so iskali pare mravelj, katere so imele minimalne razlike in je bilo potrebno res natančno opazovanje za uspešno opravljeno nalogo.
Preko labirinta so iskali mravlji pot do hrane. (SLIKA IGRE)
Slikanje in tiskanje mravelj na travniku.
Ustvarjanje mravelj iz modelirne mase.
Spoznali smo nekaj novih pravljic. Najbolj se jim je utrnila v spomin »Čriček in mravljica«. Reševali uganke, poslušali pesmico Mravlja in polž.
Tako smo doživeli prijetno raziskovalno popotovanje.
Otroci iz skupine »kapljice« ter strokovne delavke Klavdija, Vesna in Ana.
Nedavni komentarji